1. RİNT olarak, veri sorumlusu sıfatıyla 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu m. 10’dan doğan aydınlatma yükümlülüğümüzü yerine getirmek amacıyla aşağıda yer alan açıklamaları, tüm ziyaretçilerimizin bilgi ve dikkatine sunuyoruz.
2. Ziyaret sebebi ile sizden toplanabilecek kişisel veriler (kimlik verileriniz, iletişim verileriniz(mail, telefon vs gibi), görsel verileriniz,), rızanız ve mevzuat hükümleri uyarınca RİNTimiz tarafından, hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi ve sizlerden gelebilecek soru ve talepleri cevaplandırabilmek, hizmetlerimizin devamlılığını sağlamak amaçlarıyla sınırlı olarak işlenebilmektedir. RİNT toplanan tüm kişisel verileri KVK Kanunu 4. maddesi uyarınca; kişisel verilerin işlenmesi konusunda hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun, doğru ve gerektiğinde güncel, belirli, açık ve meşru amaçlar güderek, amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü biçimde kişisel verileri işlemekle sorumludur.
3. RİNT tarafından ilgililere ait kişisel veriler ziyaretçinin açık rızası olmadan başka gerçek kişilere veya tüzel kişilere aktarılamaz. Şu kadar ki, KVK Kanunu ve diğer Kanunların zorunlu kıldığı durumlarda ilgilinin açık rızası olmadan da veriler mevzuatta öngörülen şekilde ve sınırlarla bağlı olarak yetkili kuruluşa aktarılabilir; kişisel verileriniz idari ve adli süreçler için talep edilmesi durumunda ilgili makamlarla paylaşılabilmektedir.
4. Kişisel verileriniz RİNT’İ ziyaretiniz sırasında tarafınızdan doğrudan sözlü veya yazılı olarak iletilen bilgilerden ve alınan kamera kayıtlarından; işbu Aydınlatma Metni’nin 2.ci maddesinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesine yönelik hukuki sebeplerle otomatik ve otomatik olmayan yollarla toplanmaktadır. Söz konusu amaçlarla toplanan kişisel verileriniz Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen hukuki yükümlülüğün yerine getirilmesi ve veri sorumlusunun meşru menfaati hukuki sebepleriyle Kanun’da öngörülen temel ilkelere uygun olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.
5. Kişisel Verilerin Korunması mevzuatı çerçevesinde verilerinizin; işlenip işlenmediğini öğrenme, işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, işlenme amacını ve tarafımızca bu amaçlara uygun olarak kullanıp kullanılmadığını öğrenme, yurt içinde veya yurt dışında aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme, eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde düzeltilmesini talep etme, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde silinmesini veya yok edilmesini ya da anonim hale getirilmesini talep etme, bu hallerde ya da düzeltme halinde bunların veri aktarılan üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, işlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıktığını düşünüyorsanız bu duruma itiraz etme, kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle bir zarara uğramanız halinde bu zararın giderilmesini talep etme, haklarını her zaman kullanabilir ve bilgi talep edebilirsiniz.
İlgili kişilerin bir ücrete tabi olmadan kişisel verilerine erişim hakkı bulunmaktadır. Bu nedenle RİNT’le ilgili yasal mevzuat düzenlemeleri kapsamında ilgili kişiye; kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme, kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etmek, kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenmek, yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme isteğinde bulunma hakkı sağlamaktadır.
İlgili kişiler, herhangi bir sınırlamaya tabi olmaksızın, ilgili yasal mevzuatın sağladığı haklar dairesinde, RİNT tarafından işlenen kişisel verilere en kısa sürede erişimi sağlamak adına ve yukarıda belirtilen hakların kullanılmasına yönelik RİNT’e talepte bulunabileceklerdir. RİNT bu erişim taleplerini karşılamak adına gerekli başvuru kanallarını oluşturur. Başvurular en kısa sürede ve her halükârda KVK Kanununda öngörülen süre içerisinde Kanun’un 13. Maddesine uygun olarak, başvuru taleplerini, talebin niteliğine göre ve en geç 30 (otuz) gün içinde sonuçlandırılacaktır.
Yukarıda belirtilen prosedür takip edilerek gerçekleştirilen başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya süresinde başvuruya cevap verilmemesi hâllerinde Veri Sahibi’nin; cevabın tebliğini takiben otuz ve herhâlde başvuru tarihinden itibaren altmış gün içinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na şikâyette bulunma hakkı mevcuttur. Ancak yasal mevzuat düzenlemesi gereğince başvuru yolu tüketilmeden şikâyet yoluna başvurulamaz.